
D
ase u Bosni i Hercegovini teško dolazi do bilo kakvog dogovora, pa i uvrijeme ekonomske krize kada je svaki euro nužan i zlata vrijedanpotvrđuje i najnoviji slučaj s neraspoređenih 27 milijuna eura kojileže na posebnome podračunujedinstvenog računa Uprave za neizravno oporezivanje (UIO), aprikupljenih na osnovi cestarine.
Novim Zakonom o akcizama, koji se primjenjuje od1. srpnja, uvedena je dodana cestarina u iznosu od 10 feninga (0,05eura) po litri derivata i taj iznos se uplaćuje na poseban podračunjedinstvenog računa Uprave za neizravno oporezivanje.
Međutim, već više od četiri mjeseca entitetski predstavnici uupravljačkim strukturama Uprave, odnosno njihovi politički šefovi nisuuspjeli dogovoriti metodologiju raspodjele tih sredstava entitetima iBrčko Distriktu, odnosno koliko komu treba pripasti.
Za to vrijeme u Federaciji Bosne i Hercegovine je gotovo obustavljenaizgradnja autoceste na koridoru 5C, a austrijski Strabag, koji je dobiokoncesiju, nije uspio osigurati kredite kod europskih banaka zaizgradnju autocesta kroz Republiku Srpsku.
U proteklih deset godina BiH je uspjela izgraditi samo 37 kilometaraautoceste, dok je, primjerice, susjedna Hrvatska izgradila više odtisuću kilometara. Poznato je, također, kako piše Slobodna Dalmacija,kako su europske financijske institucije odobrile Bosni i Hercegovinisredstva za izgradnju još 65 kilometara.
Međutim, stručnjaci za autoceste jedinstveni su u stajalištu ‘kako zbogpolitičkih opstrukcija Bosna i Hercegovina ni za dvadeset godina nećeimati novih stotinu kilometara autoceste’.